close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צאת השבת – חשיבות השבת ליום יום

מערכת שורשח חשוון, תשפ06/11/2019

השבת היא הזדמנות לעצור ממלאכה, להתפנות לחשיבה עצמית, להתרכז במשפחה ולחגוג את המנהגים השונים. צאת השבת מסמלת את החזרה לשגרה

תגיות:
במשך שישה ימים נברא העולם. ביום השביעי בורא עולם שבת מכל מלאכתו. בהתאם לכתוב בתורה, כך נוהגים בעם ישראל לנוח ולחגוג את השבת. יום זה הוא הזדמנות לעצור את המלאכה, להתפנות לחשיבה עצמית, להתרכז במשפחה ולחגוג את המנהגים השונים. צאת השבת מסמלת את החזרה לשגרה.

פעולות שלא יתבצעו בשבת
ישנן פעולות רבות שלא יתבצעו ביום שבת אבל יתבצעו בצאת שבת. ראשית יש להתייחס לכל פעולה שהיא עבודה ובכלל זה כמובן עבודה מחוץ לבית, אך גם בתוכה. במהלך השבת
לא נכין אוכל,
לא ננקה את הבית, לא נתפור ולא נחמם מים. במהלך השבת גם לא נרכב על אופניים, לא נתקלח ואף לא נסדר את הבגדים בארון.
פעולות רבות יכולות לחכות ולהתבצע ביום חול. ברגע שנחכה איתן נרגיש את הקדושה, הנינוחות וההפרדה תחמם לנו את הלב ותעניק לנו תחושה טובה לכל השבוע. באופן כללי, כל פעולה אשר אינה הכרחית, אינה כרוכה בתפילה, מנוחה ובילוי עם המשפחה, יכולה לחכות עד צאת השבת.

צאת השבת מסביב לעולם
כפי שהשבת מתנהלת בישראל כך היא תתנהל מסביב לעולם, אך עם שינויים קלים. בעוד שבישראל מורגשת השבת בעוצמה, בחו"ל הפעילות היא כהרגלה ועל כן על היהודים להתארגן בהתאם. חשוב להכיר את המיקום של בית הכנסת, לדאוג למקום לינה קרוב אליו על מנת לבקר בו ביום השבת וכמובן שחשוב לבדוק מראש את השעות של צאת השבת.

אפשר לקיים את השבת כהלכתה, בארץ ובעולם. הכל שאלה של רצון טוב וכשזה קיים, קל לקיים את המצווה. כל מי שיש לו ספק אם הוא מוכן לשבת או כיצד נכון להתארגן לקראתה ברחבי התפוצות, יוכל לקרוא עוד על השבת, על מנהגיה ולהתעדכן בקלות בשעות היציאה של השבת
.
שמירה על השבת – מאיפה להתחיל
יכול להיות שמעולם לא יצא לך לשמור את השבת ועולות אצלך שאלות רבות. אחת מהן היא מתי זה צאת השבת. זוהי שאלה שאפשר לענות עליה בקלות וגם באתר הידברות יצוינו הזמנים, גם שבועות קדימה. שאלה זו היא בוודאי אחת מיני שאלות רבות. אחד הדברים שכדאי להתכונן אליו הוא השבת עצמה.

עלייך להכין רשימת קניות מראש, להתחיל בבישולים מראש, לערוך את השולחן ולהתכונן לשבת עצמה. כל פעולה יכולה להיות חגיגית ותכין אותך ליום הקדוש. ישנן פעולות שלא נבצע בשבת כמו מקלחת, כתיבה ואחרות. איתן נחכה על לרגע שהשבת תצא.

לקרוא ולשאול שאלות
הידברות – אתר היהדות הגדול בעולם הוא מקום לקרוא, להתייעץ ולשאול שאלות על יהדות ועל המצוות השונות. אין שאלה שהיא מיותרת ואין ספק שאי אפשר לענות עליו. לכן, אם יש לך שאלה, תהייה ואם נחוצה לך הכוונה, בארץ או בתפוצות, זה המקום להעלות זאת.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה